POS

Aż 70% decyzji o zakupie podejmujemy w miejscu sprzedaży. Mamy zaledwie kilka sekund, by dokonać wyboru. Niestety konkurentów do tego, aby zaistnieć w naszej świadomości przez te kilka sekund, jest coraz więcej. To swoista walka o tzw. przetrwanie rynkowe, czyli „być albo nie być w koszyku” klienta. Starannie dopasowana i przemyślana reklama w miejscu sprzedaży może skutecznie zainteresować naszym produktem potencjalnego klienta.

Materiały POS stanowią jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów promocji produktów. Komunikacja w miejscu sprzedaży zwiększa widoczność produktu w placówce handlowej, uatrakcyjnia sam strategiczny przekaz marketingowy, przypomina o istnieniu produktu lub potrzebie jego zakupu. Bezpośredni kontakt klienta z produktami wpływa na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że POS-y mają najczęściej atrakcyjne przyciągające uwagę konsumentów formy graficznie i ściśle są powiązane ze strategią promowanych marek.

POS-y to szeroka gama skutecznych nośników reklamowych małego i średniego formatu, które przewidziane są m.in.:

 • 
na ladę: dyspensery (podajniki i stojaki na ulotki), bilownice, makiety produktów, standy (reklamy stojące);
 • na półkę: stoppery (reklamy prostopadłe, które informują co znajduje się na półce zanim klient do niej dotrze), wobblery (kiwaki), shelflinery (zadrukowane paski umieszczane na krawędzi półki), linery poziome (taśmy wielopółkowe), toppery (nakładki na górną półkę i nad stojaki reklamowe);
 • na podłogę: wyspy paletowe, owijki paletowe, cenówki, displaye (stojaki reklamowe z wydzielonym miejscem do umieszczenia produktów), standy, stoiska prezentacyjno-degustacyjne, naklejki podłogowe;
 •
pod sufit: flagietki (materiały papierowe zawieszone na sznureczku), hangery (wiszące materiały z logo produktu), zawieszki sufitowe;
 •
inne niestandardowe materiały promocyjne: naklejki, lightboxy (reklamy podświetlane o dowolnym kształcie), infokioski (komputery z ekranami dotykowymi), tacki na produkty.

 

PRZYKŁADOWE REALIZACJE: